Sunday, December 30, 2012

Jiro Dalam kenangan.. :(

Assalamualaikum...

Semalam kami ditimpa kesedihan yang membuatkan kami sekeluarga berduka..lebih-lebih lagi anak dara mama yang besar tu, menangis teresak-esak. Semua ini disebabkan kucing kesayangan kami telah mati...huhuuu
Jiro seekor kucing yang sangat aktif, manja dan kuat makan. Sebenarnya mama ada bela banyak kucing sebelum ni. 4 bulan lepas.. ibu jiro iaitu julie masih tinggal dengan kami bersama anak-anaknya iaitu sweety, twinkle, jiro dan jemok. Lepas tu en abang telah memberikan julie kepada "kawannye" sweety dan twinkle, juga diberikan kepada kawan kami yang lain. Tinggallah jiro dan jemok. Jemok ni mempunyai bulu yang agak kembang sebab ibunya si julie tu kucing kacukan parsi dan siam. Jadi lawa ler..tapi seminggu yang lepas jemok telah di kidnap, sejak hari tu jiro tak lalu nak makan, dari kucing yang sangat aktif, menjadi kucing yang pendiam.
Semasa mama dan fmly mengemas halaman rumah petang semalam, jiran kami menjerit "ada kucing dalam kolam.."
Mama pun menyuruh anak bujang mama pegi tengok, sekali tengok jiro dah terbaring dalam kolam tu. Bila di angkat, jiro dah lembik..dah tak kuat nak jalan.
Mama juga turut bersedih bila tengok jiro terbaring tak berdaya. Tak sampai hati melihat jiro derita, dan sebelah malamnya jiro telah pergi...huwaaaa...walaupun jiro hanya seekor kucing, tapi jiro sebahagian dari kami sekeluarga..

No comments:

Post a Comment